Algemene voorwaarden
Quercus, opstellingen en begeleiding gebruikt deze algemene voorwaarden voor het aanbieden van diensten.
Bij het maken van een individuele afspraak voor begeleiding of een opstelling gelden de algemene voorwaarden vanaf het moment dat de afspraak bevestigd is via de mail door Quercus.
Voor workshops, trainingen en opstellingsdagen geldt na aanmelding een bedenktijd van 14 dagen, daarna worden de algemene voorwaarden van kracht. Wanneer deelnemers zich aanmelden binnen 14 dagen voor de training of workshop van start gaat kan er geen beroep gedaan worden op de wettelijke bedenktijd en gelden de hieronder aangegeven algemene voorwaarden.
Fanny Kok is (familie)opsteller, (gecertificeerd) coach en trainer. Zij zal de door haar te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
Cliënten en/of deelnemers aan opstellingsdagen, trainingen of workshops kunnen altijd vooraf, tijdens en na de afspraak informatie inwinnen of overleggen.
Vertrouwelijkheid en privacy
Alle gegevens en informatie over de cliënt of deelnemer worden vertrouwelijk behandeld en beschermd volgens de wettelijke eisen.
Zonder toestemming van de cliënt of deelnemer wordt er geen informatie gedeeld met derden. Wel kan informatie geanonimiseerd gebruikt worden in super- en intervisiegesprekken en als voorbeeld dienen in een training of workshop. Geanonimiseerd betekent in dit geval dat op geen enkele wijze te herleiden is uit de gedeelde informatie over wie het gaat.
Aansprakelijkheid
Quercus aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet, grove schuld van Fanny Kok.
Quercus is nimmer aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door jou verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
Quercus is nimmer aansprakelijk voor schade aan of verlies van eigendommen van de cliënt of deelnemer.
Annulering en/of verplaatsing door Quercus
Bij ziekte of afwezigheid van Fanny Kok wordt bij een individuele afspraak de afspraak verplaatst naar een nieuwe datum en tijd..
Quercus behoudt zich te allen tijde het recht voor om bij onvoldoende deelnemers, overmacht of (onvoorziene) bijzondere omstandigheden een training, workshop of opsteldag te annuleren of te verplaatsen. Waar mogelijk zal Quercus een passend alternatief aanbieden.
In geval van annulering of verplaatsing van een training, workshop of opsteldag, wordt dit zo snel mogelijk medegedeeld. Je kan de overeenkomst voor dat gedeelte waarop de annulering of verplaatsing betrekking heeft, opzeggen indien nakoming op een door Quercus geboden alternatieve datum, alle omstandigheden van het geval in aanmerking genomen, redelijkerwijs niet van jou kan worden gevergd.
Bij annulering of verplaatsing van een training, workshop of blijf je de overeengekomen prijs naar evenredigheid van het genoten deel van de overeenkomst verschuldigd. Je kunt geen aanspraak maken op verdergaande schadevergoeding dan (gedeeltelijke) restitutie van de overeengekomen prijs.
Mocht de training, workshop of opstellingsdag om de één of andere reden niet doorgaan, dan wordt binnen 7 dagen na de geplande aanvangsdatum het gehele bedrag teruggestort. Dit geldt niet bij verplaatsing naar een andere datum.
Annulering door cliënt of deelnemer
Het annuleren of verzetten van een individuele afspraak kan kosteloos indien dit minimaal 24 uur van tevoren is doorgegeven via de mail.
Wanneer een cliënt in een begeleidingstraject tussentijds, eerder dan na het overeengekomen aantal sessies in het behandelplan, de begeleiding wil beëindigen dan is de cliënt verplicht nog minimaal één sessie af te spreken om tot een goede afronding te komen.
Een workshop of deelname aan een opstellingsdag kan tot 2 weken van tevoren kosteloos worden geannuleerd. Daarna is het hele bedrag verschuldigd, tenzij de deelnemer zelf zorgdraagt voor een vervanger.
Annulering van een training kan kosteloos tot 21 dagen voor het begin van de training. Daarna gelden de volgende voorwaarden:
- Bij annulering binnen 21 dagen voor de training betaalt de deelnemer 30% van de deelnamekosten.
- Bij annulering na 14 dagen voor de training is 50% van de deelnamekosten verschuldigd.
- Bij annulering binnen 7 dagen voor de training is geen restitutie mogelijk.
Wanneer een deelnemer aan een training deze tussentijds wil beëindigen of onderbreken vanwege belemmerende omstandigheden, betaalt de deelnemer toch de volledige trainingskosten. Bij het onderbreken van een training wordt in overleg gezocht naar het eventueel op een later tijdstip vervolgen van de training in een andere groep. Quercus probeert dit in alle redelijkheid en billijkheid samen op te lossen, maar kan een vervolg in een andere groep niet garanderen.
Aanvullende voorwaarden begeleiding
Plichten Quercus
Quercus heeft de inspanningsverplichting kwalitatief goede zorg te verlenen. Bij elk nieuw behandeltraject wordt een behandelovereenkomst en een behandelplan gemaakt. Deze worden beiden besproken en ter ondertekening aan de cliënt voorgelegd.
Plichten cliënt
De cliënt moet Quercus goed, eerlijk en volledig op de hoogte stellen van zijn of haar problematiek. De cliënt neemt de verantwoordelijkheid actief met zijn groeiproces aan de slag te gaan door tijdens de begeleidingsmomenten actief mee te werken, adviezen op te volgen en thuiswerkopdrachten uit te voeren.
De cliënt is verplicht de verschuldigde vergoeding aan Quercus te betalen volgens het geldende tarief bij ingang van de behandelovereenkomst.
Van iedere cliënt wordt een dossier bijgehouden. Hierin staan alle gegevens die betrekking hebben op de ondersteuning. Als cliënt heeft u recht op inzage in de aantekeningen over het behandelverloop. Persoonlijke aantekeningen van Quercus zoals indrukken, vermoedens en vragen worden niet aan het cliëntdossier toegevoegd, maar zijn bedoeld als persoonlijke geheugensteun voor gedachtenvorming voor Fanny Kok zelf. Deze persoonlijke aantekeningen worden niet met u en ook niet met derden gedeeld. Op Fanny Kok na mag niemand anders het dossier inzien, tenzij u daar toestemming voor geeft.
Verslaglegging
Er wordt geen verslag verstrekt gedurende of na afloop van het traject. In het cliëntdossier wordt bijgehouden welke interventies en onderwerpen er aan de orde zijn geweest in een sessie en wat de belangrijkste inzichten en groeimomenten waren.
De cliënt wordt verzocht als onderdeel van het proces voor zichzelf een kort verslag te maken van elke sessie.
Aanvullende voorwaarden opstellingsdagen, trainingen en workshops
Deelnemers zijn verantwoordelijk voor hun eigen welzijn en doen mee op eigen risico.
Een training kan alleen als geheel gevolgd worden.
Op al het gebruikte lesmateriaal geldt het intellectuele eigendom van Quercus opstellingen en begeleiding. De gebruikte en uitgegeven materialen mogen niet worden vermenigvuldigd, niet worden vervreemd van de eigenaar of de naam van de eigenaar en niet uit het verband worden gehaald. Het mag tevens niet worden gebruik als lesmateriaal zonder toestemming van Quercus.
Klachtenregeling
Ben je niet tevreden over de ondersteuning of begeleiding laat het mij dan zo snel mogelijk weten. Ik ben er voor jou en hoor graag van je waar het eventueel niet volgens jouw verwachting verloopt. Samen zoeken we dan een oplossing die voor jou passend is, met inachtneming van redelijkheid en billijkheid en gemaakte afspraken vooraf.
Betalingsvoorwaarden
Aan het einde van de maand ontvang je de factuur via het door jou opgegeven e-mailadres. Betalingen dienen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur overgemaakt te zijn onder vermelding van het factuurnummer.
Een individuele afspraak die niet minimaal 24 uur van tevoren is afgezegd of verzet kan, na inachtneming van redelijkheid en billijkheid, in rekening worden gebracht (kosten: 75 euro).
Mocht je als cliënt financiële problemen ervaren die het onmogelijk maken de factuur te voldoen, neem dan zo snel mogelijk contact op voor een betalingsregeling.
Gespreide betaling is mogelijk, mits dit in goed overleg tussen partijen is overeengekomen. Gespreide betaling ontslaat deelnemers niet van de verplichting de volledige kosten te voldoen. Aan gespreide betaling zijn geen extra kosten verbonden.
Bij een achterstand van betaling ontvang je een herinnering. Als er na het sturen van twee betalingsherinneringen niet binnen 14 dagen is betaald kan er een incassomaatregel volgen. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de cliënt. Tevens kan dan besloten worden het traject (tijdelijk) te pauzeren of te beëindigen.
Bij betaling door een externe partij, anders dan de cliënt of deelnemer zelf, blijft de cliënt of deelnemer zelf verantwoordelijk dat het volledige bedrag betaald wordt.
Tarieven kunnen jaarlijks worden herzien.